Aktuellt

Cykelbokning

För att boka cykel måste man vara påloggad, och för att logga på måste man ha ett användar-ID
Om du inte har ett användar-ID kan du skapa ett här: Registrera ny användare.

När man är påloggad bokar men en cykel via menyfliken 'Bokning' ovan.

Dagens pass

Medelgympa
Ett gympapass med väldigt varierande musik
Tisdag 18.30 till 19.30. Pingisrummet i Sporthallen


Ett hederligt gympapass med styrke- och konditionsövningar av medelsvår karaktär. Musiken är inspirationen och på detta pass springer, hoppar och dansar man fram.
I passet ingår uppvärmning, kondition, koordination, styrka och rörlighetsträning, nedvarvning, balans, stretch och avslappning.

Hopp förekommer, men går att ersätta med enklare rörelser.

HIIT Cardio
Intervallträning
Tisdag 19.30 till 20.00. Pingisrummet i Sporthallen

HIIT - HögIntensiv IntervallTräning.
Cardio - Konditionsinriktad.

3 set med 7 övningar. Varje övning i 45 sekunder med cirka 90% av maxpuls följt av 15 sekunders vila. En extra minuts vila mellan seten.
Sista setet är övningarna 30 sekunder.

HIIT-delen är 21 minuter. Med uppvärmning, nedtrappning och stretch blir det totalt cirka en halvtimme.

Ingen styrka. Ingen koordination. -Endast kondition.
Extremt effektiv träning.

I morgon

Stepup
StepUp
Onsdag 18.30 till 19.30. Pingisrummet i Sporthallen

Aerobics med roliga utmaningar i form av koreografi, rytm och rörelse.
Här kan förekomma hur många steg som helst i olika kombinationer.
Lika belastning för höger och vänster ben, men inte alltid symmetriskt.

Det här passet är för dig som gillar dans och koordinationsutmaningar. Det kan också vara lite olika danssteg vid varje tillfälle.

Kan innehålla hopp.

Spinning
Konditionsspinning
Onsdag 19.00 till 20.00. Spinningrummet i sporthallen
Bokning via denna länk.

Vill du få en bra grundkondition så fort som möjligt – då är spinning en träningsform för dig! Den är skonsam för kroppen, och passar även dig som är överviktig eller varit skadad. Här står de stora muskelgrupperna i fokus, vilket bidrar till en sundare blodcirkulation, ett starkare hjärta och lungor.

Gymmix erbjuder denna termin ett flertal cykelpass, som är uppbygda på lite olika vis. Håll utkik på hemsidan för temat på just dagens pass!

Glöm inte Vattenflaskan & Handduken!

Här kommer det senaste från vår Facebook-sida:

Saknar du något pass?

Klicka här och skriv dina önskemål i gästboken