Aktuellt

Friskvårdsbidrag

Många företag erbjuder friskvård till sina anställa i form av ett bidrag, detta kan se ut på olika sätt beroende på arbetsplats. Vissa arbetsgivare erbjuder mer än andra och antingen får du bidrag månadsvis eller ett fast belopp per år.

Avgiften till Flens Gymnastikförening är enligt Skatteverket avdragsgill för arbetsgivaren.

Passa på att använda friskvårdsbidraget!.

Bamsegympan uppskjuten två veckor


Sjuka ledare gör att Bamsegympan startar vecka 6, tisdag 8 februari.

Dagens pass

Barngympa
Barngympa
Måndag 18.00 till 19.00. Sporthallen Hälleforsnäs

Barngympa för åldrarna 3 - 5 år.
Vi blandar lekar, balans, redskapsbanor, bollövningar mm.

Mycket lek.

Spinning
Konditionsspinning
Måndag 18.00 till 19.00. Spinningrummet i sporthallen
Bokning via denna länk.

Vill du få en bra grundkondition så fort som möjligt – då är spinning en träningsform för dig! Den är skonsam för kroppen, och passar även dig som är överviktig eller varit skadad. Här står de stora muskelgrupperna i fokus, vilket bidrar till en sundare blodcirkulation, ett starkare hjärta och lungor.

Gymmix erbjuder denna termin ett flertal cykelpass, som är uppbygda på lite olika vis. Håll utkik på hemsidan för temat på just dagens pass!

Glöm inte Vattenflaskan & Handduken!

Hopplös gympa
Hopplös gympa
Måndag 19.00 till 20.00. Sporthallen Hälleforsnäs

Hopplös gympa blandat med kondition, styrka och smidighet.

I morgon

Promenad
Motionspromenad
Tisdag 18.00 till 19.00. Samling vid Sporthallen i Hälleforsnäs

Vi går i en takt där alla orkar hänga med, mestadels skogsvägar men även i samhället.

Endast medlemsavgift 100:-/år

Medelgympa
Ett gympapass med väldigt varierande musik
Tisdag 18.30 till 19.30. Pingisrummet i Sporthallen


Ett hederligt gympapass med styrke- och konditionsövningar av medelsvår karaktär. Musiken är inspirationen och på detta pass springer, hoppar och dansar man fram.
I passet ingår uppvärmning, kondition, koordination, styrka och rörlighetsträning, nedvarvning, balans, stretch och avslappning.

Hopp förekommer, men går att ersätta med enklare rörelser.

HIIT Cardio
Intervallträning
Tisdag 19.30 till 20.00. Pingisrummet i Sporthallen

HIIT - HögIntensiv IntervallTräning.
Cardio - Konditionsinriktad.

3 set med 7 övningar. Varje övning i 45 sekunder med cirka 90% av maxpuls följt av 15 sekunders vila. En extra minuts vila mellan seten.
Sista setet är övningarna 30 sekunder.

HIIT-delen är 21 minuter. Med uppvärmning, nedtrappning och stretch blir det totalt cirka en halvtimme.

Ingen styrka. Ingen koordination. -Endast kondition.
Extremt effektiv träning.

Här kommer det senaste från vår Facebook-sida:

Saknar du något pass?

Klicka här och skriv dina önskemål i gästboken