Aktuellt

Vecka 39 är Hälsovecka: 19/9 till 27/9

Den veckan kan du delta gratis i alla våra pass.
Cykel bokas som vanligt.

Cykelbokning

För att boka cykel måste man vara påloggad, och för att logga på måste man ha ett användar-ID
Om du inte har ett användar-ID kan du skapa ett här: Registrera ny användare.

När man är påloggad bokar men en cykel via menyfliken 'Bokning' ovan.

Dagens pass

Bamsegympa 1 - 3
Familjegympa
Tisdag 17.00 till 17.45. Piggelinhallen

Bamsegympa är rolig och allsidig motorisk träning för de allra minsta.
Till detta pass välkomnar vi barn som börjat gå, upp till 3-års ålder + medföljande ombytt förälder. Vi använder inneskor eller är barfota.

I Bamsegympan får barnen prova på olika sätt att röra sig och under höstterminen 2019 kommer vi bygga flera olika äventyrsbanor/hinderbanor.

(Koncept är framtaget av Svenska Gymnastikförbundet för att främja rolig och lekfull träning för alla. God hälsa och välbefinnande genom rörelse, gemenskap och personlig utveckling - det är Svensk Gymnastik. Hos oss är alla välkomna!)

Promenad
Motionspromenad
Tisdag 18.00 till 19.00. Samling vid Sporthallen i Hälleforsnäs

Vi går i en takt där alla orkar hänga med, mestadels skogsvägar men även i samhället.

Endast medlemsavgift 100:-/år

Bamsegympa 4 - 6
Barngympa
Tisdag 18.00 till 19.00. Piggelinhallen

Bamsegympa är rolig och allsidig motorisk träning för de lite äldre.
Till detta pass välkomnar vi barn mellan 4 och 6 år. Vi använder inneskor eller är barfota.

I Bamsegympan får barnen prova på olika sätt att röra sig och vi bygger flera olika äventyrsbanor/hinderbanor.

(Koncept är framtaget av Svenska Gymnastikförbundet för att främja rolig och lekfull träning för alla. God hälsa och välbefinnande genom rörelse, gemenskap och personlig utveckling - det är Svensk Gymnastik. Hos oss är alla välkomna!)

Medelgympa
Ett gympapass med väldigt varierande musik
Tisdag 18.30 till 19.30. Pingisrummet i Sporthallen


Ett hederligt gympapass med styrke- och konditionsövningar av medelsvår karaktär. Musiken är inspirationen och på detta pass springer, hoppar och dansar man fram.
I passet ingår uppvärmning, kondition, koordination, styrka och rörlighetsträning, nedvarvning, balans, stretch och avslappning.

Hopp förekommer, men går att ersätta med enklare rörelser.

HIIT Cardio
Intervallträning
Tisdag 19.30 till 20.00. Pingisrummet i Sporthallen

HIIT - HögIntensiv IntervallTräning.
Cardio - Konditionsinriktad.

3 set med 7 övningar. Varje övning i 45 sekunder med cirka 90% av maxpuls följt av 15 sekunders vila. En extra minuts vila mellan seten.
Sista setet är övningarna 30 sekunder.

HIIT-delen är 21 minuter. Med uppvärmning, nedtrappning och stretch blir det totalt cirka en halvtimme.

Ingen styrka. Ingen koordination. -Endast kondition.
Extremt effektiv träning.

I morgon

Spinning
Konditionsspinning
Onsdag 18.00 till 19.00. Spinningrummet i sporthallen
Bokning via denna länk.

Vill du få en bra grundkondition så fort som möjligt – då är spinning en träningsform för dig! Den är skonsam för kroppen, och passar även dig som är överviktig eller varit skadad. Här står de stora muskelgrupperna i fokus, vilket bidrar till en sundare blodcirkulation, ett starkare hjärta och lungor.

Gymmix erbjuder denna termin ett flertal cykelpass, som är uppbygda på lite olika vis. Håll utkik på hemsidan för temat på just dagens pass!

Glöm inte Vattenflaskan & Handduken!

Här kommer det senaste från vår Facebook-sida:

Saknar du något pass?

Klicka här och skriv dina önskemål i gästboken